Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Back again and preparing for a new outing (=utflykt)

Av Ingrid - 3 september 2010 16:44

Det var ett tag sedan jag bloggade men nu är det dags igen.


Har nyligen varit i Sverige på kortbesök och det var kul att komma till Sverige igen. Jag hann med lite jobb men viktigast lite tid med familjen. Båda Axel och Hugo fyller ju år i augusti och jag hann hem till Hugos födelsedag och släktkalaset för båda. Alltid kul att samla släkten för lite samvaro. Dessutom hade Hugo kalas på Laserdome - Vilket fokus barnen hade där! Det var ett uppspelt gäng som intog Laserdome och det var fullt ös från första stund. DOm mötte ett annat gäng med lite äldre barn och resultatet blev väl sådär. Dom förlorade båda matcherna och det var kanske inte så konstigt. Deras taktik liknande en getingsvärm, dom var överallt och tog inte skydd så där väldigt ofta. Men dom verkade inte bry sig om resultatet. Härligt!


I Shanghai är det inte riktigt lika varmt längre men fortfarande go svensk högsommarvärme. Dagen då jag landade hade myndigheterna hade myndigheterna gått ut med tyfoon-varning men det märkte jag som tur var inte mycket av när jag landade. Däremot kom det inte ett rejält åskväder på kvällen med ordentliga skyfall men ingen blåst.


Sitter nu här på fredagskvällen efter en utflykt på cykel i centrala delarna. Det är lite klurigt att cykla här för det är en hel del gator som cykel är förbjudet mend et går ganska bra att ta sig fram på sidogatorna (och ibland kan man alltid låtsas vara korkad turist som inte förstår reglerna). Go pubmat och en öl på vägen hem hann jag med. Nu är det dags att gå och lägga sig. Jag ska upp tidigt i morgon för ny utflykt med Mr Ly. Denna gång blir det Yellow Mountains ca 4-5 timmars bil bort. Återkommer med tjusiga bilder i nästa blogg.


Ha det gott!


/Anders

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards