Alla inlägg under januari 2011

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!


Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Svedala" och jag kan meddela att det är vinter här också, ingen snö men så där råkallt som det bara är här i Shanghai - BRRRRR.


Det är med visst mått av vemod som jag nu gör sista passet här borta. Jag kommer defintivt sakna staden, vännerna och jobbet men absolut inte den här kylan som kryper ändå in i märgen. Mr Ly är lika glad som vanligt men pratar mycket om att han kommer att sakna sin "Laoben" och "brother". Jag kommer att sakna honom, våra enkla middagar på kvällarna och inte minst hans glada humör. Jag kommer att sakna mina kollegor och mina vänner här borta och jag hoppas jag kommer få chansen att komma hit igen och det är väl bara att se bestämma sig att komma tillbaka så blir det väl så, det är ju upp till mig faktiskt.


Tiden rusar på i vanlig ordning och det gör helgerna också. Idag blev en tur till skräddarmarknaden för blusar till Ingrid, två skjortor till mig (börjar kanske få för stort lager skjortor men kan inte hålla mig) och en manchesterkavaj.


Därefter åkte vi vidare för Mr Ly hade fått i uppdrag att köpa present från kontoret och han ville veta vad jag ville ha. Meningen var ju att det skulle vara en överraskning men han hade ingen aning om vad han skulle köpa. Vi åkte till en affär med typiska kinesiska prylar och då anföll beslutsångesten mig med full kraft. Vad tusan ska jag önska mig??? Jag ska nog komma på något snart men detta är inte min starka sida.


Eftermiddagen gick till värsting-två-timmars-massage. Stackars mig!!!!


Ikväll blir det att softa.


Vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards