Direktlänk till inlägg 7 november 2010

En softad helg....

Av Ingrid - 7 november 2010 09:47

Hej igen kära bloggläsare (om det nu finns några kvar efter min timeout),

Tiden går, om möjligt, ännu fortare nu. Jag har faktiskt varit i Sverige en gång till efter mitt "Time-out"-inlägg. (Sorry Yvette m familj, vi missade ännu en gång att träffas men veckan hemma går väldigt fort).

Som sagt, åter tillbaka i Shanghai och varit här en vecka nu. Just nu har vi fantastisk sensommarvärme, ca 15 - 20 grader och i helgen har det varit kanonväder. I helgen har jag verkligen fokuserat på ... att bara ta det lugnt och njuta! Eller vad sägs om detta helgschemat:

Fredag kväll: Relax i TV-soffan med film och två glas vin och lite tilltugg.


Lördag: Lugn morgon, frukost. Upphämtning av Mr Ly kl 11. Transport till skräddarmarknaden för att hämta upp min rock och beställa lite nya skjortor. Därefter lite shopping av småsaker så som färgpatron till skrivaren mm på Super Brand mall (jätteshopping komplex). Shoppingcentret ligger nära floden som rinner genom Shanghai, på östra sidan (Pudong). Utmed floden finns trevliga restauranger och där hamnade jag på en uteservering med full utsikt över floden och stan på andra sidan floden (Puxi). Lunch med en kall öl. Efter lunch förflyttade jag mig hela ca 100m och hamnade på Starbucks uteservering utmed floden för en Cappucino och fortsatte att njuta av vädret ngn timme till. Därefter förflyttade jag mig ca 100m till och tog en Hägen Daz glass. "Jobbig" dag det här! Därefter hem och köpte mig några filmer till och avverkade en till på lördagskvällen.

 

Söndag: Lika lugn morgon som igår. Därefter cykeln till Taikang Rd för lite lunch. JAg har ju berättat om Taikang Rd några gånger och det har blivit lite av en favorit för softa söndagar. Hittade ingen plats på min favoritrestaurang men hittade ett bra alternativ för enkel lunch, bokläsning avrundat med en Cappucino. Taikang Rd är populärt bland turister och andra och det är alltid mycket folk här och jag gillar att bara sitta och kolla in allt folk. Plötsligt hör jag någon i folkmängden säga "Ohh my God! This is sooo coool!" Inte så svårt att gissa var hon kom ifrån...

Nu är det snart dags för sista övningen för denna helgen. Har bokat tid för värsting-massage på Green Massage, drygt två timmar.

"Tuff" helg det här!


Lite bilder från Taikang Rd och lite kvällsbilder från min lägenhet.

      


     

  

 
 
Ingen bild

Yvette

8 november 2010 16:46

Nejdå, jag har ju såklart inte svikit! Kul att du är tillbaka i cybern, för det är väl så här vi får ses ;-) Skämt åsido - du är väl snart hemma i Sverigeland på riktigt och då får vi ta en familjeträff. Får passa på att träffa 3/4-delar av Thorssons så länge. Ha det så bra i värmen - idag kom kylan till Sverige, brrr. Nu lovar de snö också... /Yvette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards