Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Crayfish Festival osså lite fleskesteg

Av Ingrid - 13 september 2010 17:25

Helgen har varit både aktiv och passiv.


I fredags blev jag inbjuden till min svenska kollega och hans fru, Orvar och Marianne. Till saken hör att Marianne är danska och på menyn stod dansk Fleskesteg med tillbehör - Jummy! Dom hade även bjudit in deras kineslärarinna och Mr Ly. Det blev en bra tillställning med riktigt god steg(knaperstekt svål, kanske inte lika tjock som hemma men väldigt god) och gott sällskap gjorde att kvällen gick snabbt. Även kineserna gillade maten eller också var dom väldigt artiga.


På lördagen blev det att sköta lite ärenden så som att fixa min mobiltelefon, beställa skjortor och kavaj, kolla in en porslinsaffär som Ingrid tipsat om (köpte inget men det var riktigt snygga prylar faktiskt), käkade lunch med Mr Ly på "vårt" ställe (20 spänn den här gången - för båda). Sedan hem för uppladdning till kvällens begivenhet - Crayfish Festival. Nu tror ni förstås detta är något kinesiskt påhitt men faktum är att det är en ganska genuin kräftskiva som Svenska Handelskammaren anordnar. Kräftor med tillbehör konsumerades vilket gav viss effekt.... Insåg att jag inte varit så aktiv inom Handelskammaren för jag kände inte så många men träffade en hel del trevligt folk.


Söndagen blev, som ni nog förstår, ganska lugn. Men klockan 3 på em hade jag, sedan tidigare, blivit bjuden på massage med efterföljande enkel middag. Jag har kommit i kontakt med en kines som bla jobbar som professor på ett universitet i Shanghai som är väldigt trevlig och komisk. En redig fotmassage tackar ju man aldrig nej till.


Och nu är det måndag igen - Var tusan tar tiden vägen?


Ha det!


/Anders

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards