Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Hur klarade Göran Kropp det utan syrgas?

Av Ingrid - 5 september 2010 16:58

Söndag kväll igen och återigen en helg som bara "blåst iväg. Ja,utan tvekan gick helgen fort. Tiden går ju fort när man gör intressanta saker.


Som jag berättade så åkte jag och Mr Ly till Yellow Mountain (Huangshan) över helgen. Ett besök som jag inte kommer att ångra. När vi kom fram till byn i dalen infann sig en god känsla, lite som när man åkte till alperna och åkte skidor för en massa år sedan. Jag fick lust att åka skidor helt plötsligt. Nu är ju detta Kina så givetvis är det lite annorlunda. Såg inte många AfterSki-ställen till exempel. I lördags åkte vi ner i dalen lite och besökte en äldre by som var sevärd och därefter åkte vi upp i bergen och "kände" lite på bergen. Det såg lovande ut, inte många personer ute på hajk. Men tji vad jag bedrog mig, på söndagen var det som vanligt - Fullt av folk i varje skrymsle men helt ok. Bergen sväljer ju en hel del så man det gick att bra men givetvis en hel del turistgrupper på samlingsställen med flaggviftande och skrikande guide.


Detta äventyr var inte precis en lugn promenad i parken. Det var brant och på sina ställen väldigt brant och smalt. Undrar om svenska myndigheter hade godkänt vissa av "stigarna" som var uthuggna i berget. Undrar hur många trappsteg man tagit idag. Mina knän och fotleder säger "väldigt många" (Skulle nog tagit en dubbel fotmassage ikväll. Tror inte detta utflyktsmål är något för barnen och Ingrid.


Som ni förstår så har jag haft en väldans bra helg. Som sedan avslutades på mitt och Mr Ly's matställe. Idag tre rätter för 30 kr totalt.


Nu tänkte jag bilderna tala istället:

  

Tallen bakom mig är mycket känd. Kallas välkomsttallen och finns på många målningar från Kina. Mr Ly hävdade att den var fejk eller åtminstone inte originalet(man hugger en ny som man sätter dit när det behövs). Varför blev jag inte förvånad??


          

Dessa berg ligger oftast inbäddade i moln och topparna sticker upp ovan. Vanligt motiv på målningar.


  


  

Neeej! Jag fotar inte snyggingar när jag är gräsänkling. Men kolla skorna! Hon hade gått med dessa upp till en ganska hög topp. Såg flera pimpinetta damer med liknande skodon. DOM BEHÖVER TRIPPEL FOTMASSAGE NÄR (OM) DOM KOMMER NER och troligt operation.


      

Inte alla som är lediga. Sicket kämpande. Tänkte ofta på alla som har byggt alla dessa vindlande gångar.

        


  

Här fick jag kraft igen. Kan hon så kan jag!

  

Inte alla så tyckte om höjderna. Hur kunde han komma upp så långt.

                    

NI kan klicka på bilderna för att förstora.

Bilden med hänglås är det kärlekspar som låser fast vid berget för att föreviga sin kärlek. Gud va pluttigt!

Sista bilden. Många av topparna skulle likna djur, bl a sköldpadda, fisk mm. Den här hittade jag och jag vet inte vad den liknar, er fantasi får flöda fritt!

Vi hörs

/Anders

 
 
Ingen bild

Frugan och barnen

5 september 2010 18:19

Fina bilder Anders! Vi längtar efter dig!

Kraaaam

 
Ingen bild

Yvette

6 september 2010 16:06

Vilken duktig bloggare du är, Anders! Tack för att du delar med dig av din vardag i Kina. Vardagen här hemma är betydligt svalare med känning av 0:an nattetid... Ha det så bra!
Från Kingelstad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards