Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Bye Bye Party - Travolta var där! Sedan utflykt, Sverigebesök, Sports Day osv

Av Ingrid - 11 maj 2010 15:19

Oj oj oj! Har ni inte tröttnat på senaste inlägget? Det var ju rätt länge sedan vi skrev något nu och det har hänt en hel del sedan sist.

Var börjar vi?

Jo, Bye Bye Partyt hemma hos oss.

24/4 så bjöd vi in ett gäng till oss för "Sista natten med gänget" trots att det är en tid tills familjen drar tillbaka till Sverige. Anledningen till detta var att vi inte ville riskera att missa att någon av grannarna skulle hinna flytta. I vanlig ordning hade frun köpt in en hel del god mat och i vanlig ordning blev det en smarrig bjudning och i vanlig ordning blev det mycket mat över - väldigt mycket mat över den här gången. Det räckte till brunch dagen efter för ca 15 pers och till skandinavisk lunch (knytkalas) några dagar senare hos Anneli för många inbjudna och ändå blev det lite över.

Efter god mat och dryck så steg stämningen under kvällen och ett lite annorlunda festinslag var frågesport där vinsterna var utvalda delar av vårt hem så som växter mm samt urval efter skåpsrensning i köket (hårdvaluta för dom som ska stanna kvar). De familjer som också skulle dra hemåt fick givetvis andra vinster. Efter frågesport fortsatte kvällen in i sen natt och diverse aktiviteter pågick så som frenetisk dans och trevliga samtal. Dagarna efter blev jag kallad "Travolta" pga olika anledningar. Vi tyckte nog vi fick till en bra fest!

Nedan koncentrerade gäster vid frågesporten.



  


Några dagar senare var vi ett litet gäng som gick på restaurang och inte vilken som helst utan "Jean Georges" som tydligen finns i Guide Michelin - Det märktes på notan! Men utsikten var ju helt ok mot the Bund (hade varit det om fönstret hade varit putsat lite). För oss kändes det som Been there Done that -  Mycket god mat men något tveksam om det var värt priset.

Mycket mat mao den senaste tiden och kanske inte den hälsosammaste. Behöver jag säga att jag fått ta igen den på morgonjoggingturerna som jag faktiskt fortsatt med? Det trodde ni inte va? (det trodde inte jag i alla fall).


Peter, håll i dig nu! Jag har varit på Sverige besök förra veckan men jag såg inte din bil i något dike. Du måste ha missat mig den här gången. Det blev mest jobb den här gången och tyvärr hann jag inte träffa alla. Jag får ta igen det senare. Men hör ni, Sverige var ju inte vidare varmt! Usch, vad kallt det blåste. Hoppas ni har fått det varmare nu. Under tiden i Sverige så meddelade Ingrid att värmen kommit till Shanghai och att det var uppåt 30 grader varmt. Då passade familjerna här på att åka på picknick till en park havet. Det var tydligen mysigt förutom att kineser glodde så in i den på "flocken" skandinaver som intog parken. Kineser som glor gör det inte precis diskret.....

 


Och en bild på busgänget på The Emerald:


Axel har haft Sports Day och det var full aktivitet. Ingrid bevittnade detta skådespel och givetvis bjöds det på många skratt.

   


Nu börjar faktiskt flytten att närma sig. Flyttfiman har varit här och kontrollmätt vårt flyttgods. Jag förstår inte riktigt att volymen som ska tillbaka till Sverige har ökat med många 100%. Någon som kan hjälpa mig med en förklaring....?    

 
 
Ingen bild

Peter

11 maj 2010 23:50

@Anders, sedan jag såg ett spöke köra bil i rondellen i Bårslöv så vågar jag inte vara i dem trakterna....;)))
Tog en flygtur över Görarp igår, är det ni som bygger ut för flyttgodset?

 
Ingen bild

åsa

13 maj 2010 08:41

hej på er. Ja ni behöver nog bygga ut när ni kommer hem med alla saker. enligt ingrid haha.kram på er och välkomna hem

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards