Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Fastlagsbullar, tårta och lite raj raj...

Av Ingrid - 8 mars 2009 09:53

Söndag och vi vilar ut efter gårdagskvällen. Anders hade lovat mig att vi skulle göra någonting kul på kvällen på min födelsedag utan barnen. Vi blev hämtade av Mr Ly kl. 19.00 och åkte sedan vidare till Hongqiao till ett Hotell som heter Marriot. Vi skulle bara ta en drink där, hette det men där satt alla våra norska och svenska grannar! Vilken överraskning, och alla var där för min skull. Där spelade ett otroligt bra coverband med en svart, bra sångare som inte stod still en enda sekund. Vilken entusiasm, vilken stil , helt fantastisk!

Själva födelsedagen var lugn och fin med sång, teckningar på sängen.Under eftermiddagen hade vi några grannar på besök för att hjälpa oss att äta upp Prinsesstårtan som jag hade bakat.

Och jag säger tack ALLA för den enorma uppvaktingen som jag fick under hela denna dag. Blommor från Sverige, sms, mail, paket och telefonsamtal, helt enormt! Nästan bättre än att fylla 40!

Vad har annars hänt under veckan då?

* Svenska Cecilia bjöd på Fastlagsbullar. Oj oj oj vad gott det var.

* Axel var på "Making Pizza" kalas hos tvillingarna Angus och Elenor som kommer ifrån Australien. Det var säkert kul men Axel var så hungrig så han slickade av all tomatsåsen på den obakade pizzan.  Alla som känner Axel vet att det är en "typisk Axelgrej".



 
 
Ingen bild

Ankie

8 mars 2009 13:53

Hej Ingrid ,Grattis i efterskott på 42 årsdagen,av bilderna att döma ser ni ju ut att ha det bra trots vädret, här är inte ett dugg bättre, verkligen en rysare idag, regn och blåst och kallt. Det är verkligen kul attt läsa era inlägg och följa ert äventyr.
Jag och Emelie och hör och häpna Far ska åka till Mallorca den 2 April Vi ska stanna 2 veckor och Far 5 dgr. Det ska bli så mysigt, och speciellt roligt att Far följer med, han gjorde det inte frivilligt men med övertalning så gick det.
Sen är det bara två veckor till Steppan ska föla och då måste vi vara hemma, håll tummarna att det går bra. Ni får ha det så bra och en stor kram till er alla,
Kram
Ankie m. familj

 
PIA

PIA

8 mars 2009 16:16

Grattis visste inte att damen fyllde år. Men av texten och bilderna ser det ut att ha varit en kanon födelsedag. Tänk vad mannen i famljen kan hitta på för dig.
Här är det fint Thomas var hemma 9 dagar så nu är han i Ryssland.
Kram

http://www.giraffstallet24.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvette

8 mars 2009 18:47

Du verkar ha haft en härlig födelsedag därborta. Så kul!

 
Ingen bild

Annica

16 mars 2009 16:11

Ett stort grattis i efterskott! Och ni som kom ihåg Mange. SORRY...Vilken häftig överraskning du fick. Han kan din man. Tårtan gick inte heller av för hackor. Nu börjar vi få vårkänslor här. Första grillningen med grannarna i helgen och invigning av uterummet. De första vårblommorna är nu i blom. Härligt!
Många varma kramar från Fam.Thörn-Ohlsson

 
Ingen bild

Jenny o Ludwig

18 mars 2009 12:39

Hejsan hela familjen. Grattis i efterskott! Hoppas att ni har det bra där borta...Ludwig föreslog häromdagen att nästa semester skulle gå till Kina, för Hugo bor ju där och då kan barn också åka dit på långresa...Bra va? Barn har många bra lösningar... Hälsningar Jenny o Ludwig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards