Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Ingrid - 9 augusti 2009 13:24

HEj igen,

Första helgen i Shanghai - Vad göra? Föga förvånande hade jag specialuppdrag på kära Fakemarket samt att hitta en speciell present (kan inte avslöja vad det är om personen ifråga läser detta). Efter lite googlande hittade jag ett antal affärer som hade specialpresenten men dagen började inte bra för det var ingen affär som hade just det jag skulle ha, inte förrän jag provade sista affären (på Fakemarket??!!) så verkade jag ha tur. Presenten är beställd och nu är det bara att hålla tummarna. Annars var Fakemarket som vanligt... Lunch på stan med Mr Ly, helt ok mat för 25:- (för 2 pers). Jag och Mr Ly har för övrigt käkat middag ihop på kvällarna för ungefär samma budget, helt ok mat på lite mer lokala hak men helt klart måste kineser vara med för det finns ingen meny på engelska, inga bilder på maten så man kan peka vad man vill ha och absolut inga engelska kunskaper. Kul att känna sig lite mer "local" ibland.

Idag har jag varit på 2-timmars cykeltur i omgivningarna där vi bor. Stora kontraster (som vanligt i detta land) hittar man väldigt nära där vi bor. BAra ca 10minuters cykelväg från hemmet så hittar man kanaler och landsbygd mitt i stora sta'n. Har försökt fånga detta i lite bilder med min nya födelsdagspresent, digitalkamera. Tack alla som bidrog till den.

Nu laddar jag för ny vecka och det kommer bli lite mer leverantörsbesök och sedan tillbaka till Sweden igen.

/Anders

Ovido - Quiz & Flashcards