Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

Gräsänkling....igen

Av Ingrid - 5 augusti 2009 15:00

Jaha, då var det dags för retur till andra hemmet. Och dags för att sätta igång bloggen igen. Har ni saknat den?

Jag kom i måndags morgon, sov några timmar och sedan transport till kontoret. På flygplatsen mötte givetvis den alltid lika glada Mr Ly. På bräcklig engelska så kom det lite nya ord "I have missed you". Det värmer efter jetleg och lång flygtripp. Givetvis har jag saknat honom också vilket han också fick veta.

Han hade bl a tagit hand om våra akvariefiskar under vår bortavaro och det hade gått hyfsat bra. Bara två dog men han hade köpt åtminstone 5 nya fiskar och två små sköldpaddor (sköldpaddorna till barnen). Fiskarna hade han begravt i blomkrukan utanför ytterdörren ??!! (Welcome to China!). Han hade också köpt present till Ingrid. Den låg på köksbordet - Hm, undrar om hon kommer att gilla den? Men det är ju tanken som räknas!

På kontoret försökte jag stöka undan det mest akuta och sedan vidare till en leverantör tre timmar tågresa västerut till Anhui-provinsen (närmaste stad är Hefei). I Kina är det ganska praktiskt inrättat hos många leverantörer. Dom fixar hämtning på tågstationen, boende och mat. Snacka om "all inclusive". Denna leverantören har tom eget hotell och jag fick sviten (nja kanske inte 5-stjärnigt precis) men så bor jag också mitt ute i ingenstans. Kommer inte att lägga in några bilder för det är alldeles svart här ute på kvällarna. ABSOLUT INGET kvällsliv.

Det är så synd om mig som ensam gräsänkling. Börjar tänka lite på om man skulle gå ut på internet och se om det finns några bra erbjudanden till Malaysia eller annat..... Lugn alla! Det får vänta denna gången. Men det är synd om mig..

Resten av familjen är kvar i Sverige och kommer tillbaka 24/8 och då kör vi igång på allvar igen.

Vi hörs!

/Anders

 
 
Ingen bild

Thorssons Fanclub

5 augusti 2009 20:29

Såja Anders.
Du ska se allt ordnar sig till Ingrid o co kommer.
Dra ett djupt andetag och sänk axlarna, känn lugnet inom dig....
Ser fram emot mer bloggskrivande...

 
Ingen bild

Yvette

7 augusti 2009 20:41

Självklart har vi saknat bloggen! Men å andra sidan fick vi ju äran att träffa er live - och om vi får välja så är det just live vi föredrar er ;-) Men det är så spännande att få fälja er lite med alla annorlunda händelser och allt ni är med om, så fortsätt - vi är med!
Säkert klarar du dig denna stunden till resten av familjen anländer! Lycka till!
Yvette med resten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 2 februari 2011 13:55



Lite film och bilder från min innergård.         

Av Ingrid - 2 februari 2011 12:22

Ja, detta blir nog sista inlägget vad gäller Thorssonsinchina's äventyr i Asien.   Jag är precis hemkommen efter en liten tripp till Vietnam och har nu en dag på mig att packa, fixa det sista på kontoret och försöka "squeesa" ut det sista av Shan...

Av Ingrid - 15 januari 2011 11:31

Hej, Som vanligt så dröjer det lite mellan inläggen. Sorry!   Då är man tillbaka igen efter ett ganska långt uppehåll (tycker iofs inte resten av familjen) i Sverige över jul- och nyårshelgerna. Det var/är en rejäl vinter man fått uppleva i "Sved...

Av Ingrid - 13 december 2010 13:24

Denna tur blir ganska kort i Shanghai (och jag som redan tycker det går för fort). November och första veckan i december har det varit väldigt torrt och skönt väder men from igår så regnar det så där "underbart", rått och neverending - Brrr, int...

Av Ingrid - 22 november 2010 13:00

Tänkte jag skulle chocka med en uppdatering redan nu.   Söndagen blev ganska händelserik kan man säga: Jag blev hämtad av en kollega 06.30 för vidare färd till ett ställe utanför Shanghai, ca 1 timmes bilfärd. Jag hade äran att få hänga med i S...

Ovido - Quiz & Flashcards